Arena Gliwice to obecnie jedna z najmłodszych, ale też jedna z najmodniejszych hal widowiskowo-sportowych w Polsce. Odbywają się tu nie tylko wydarzenia sportowe, ale też koncerty, przedstawienia czy telewizyjne programy. Efekt? 400 tysięcy gości i ponad 221 milionów złotych zysku wypracowanego dla... miasta Gliwice.
- Miniony rok był dla Areny Gliwice bardzo intensywny i wyjątkowy. Pojawiło się u nas prawie 400 tysięcy gości, czyli o ponad jedną trzecią więcej niż w ostatnim roku przed pandemią. To pokazuje skalę potencjału marketingowego i biznesowego. Widać, że obecność dużych obiektów po prostu wpływa na wizerunek miast, zwiększa ich atrakcyjność – ocenia Marcin Herra, prezes spółki Arena Operator zarządzającej obiektem.
Kwota o której mowa, to wypracowany zysk marketingowy wyliczony przez ekspertów z firmy PSMM Monitoring & More.
W badaniu przeanalizowano ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najważniejsze media społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Z podsumowania wynika, że wartość sponsoringowa marki Arena Gliwice (wraz z ekwiwalentem reklamowym) to aż 221 milionów złotych. Co to oznacza? Że obecność Areny jest ogromnym impulsem dla budowy dobrego wizerunku miasta. Mówiąc wprost – gdyby Areny nie było, Gliwice musiałyby wydać taką kwotę, by równie efektywnie promować swoją markę.
To jednak nie koniec. W badaniu oceniony został także wydźwięk przekazów dotyczących Areny. O jakości i standardach reprezentowanych przez jej zespół świadczy brak publikacji o negatywnym charakterze. Kontekst, w którym pojawia się gliwicki obiekt jest albo pozytywny (ponad 8000 publikacji), albo neutralny (ponad 6000). W badaniu nie znaleziono ani jednego przekazu, w którym Arena pojawiałaby się w złym świetle.
A przecież wartość Areny dla Gliwic to nie tylko promocja ale też realne korzyści finansowe. Goście przyjeżdżający na wydarzenia, korzystają z miejscowych usług – noclegów, transportu, gastronomii, atrakcji turystycznych. Ta współpraca po prostu się opłaca.
Wyróżnienie dla zespołu
– Wyniki badań to duże wyróżnienie dla całego zespołu, który solidnie przepracował cały rok. Pokazuje, że połączenie jakości infrastruktury obiektu z wiedzą i praktycznym wdrożeniem systemu zarządzania przynosi dobre efekty – dodaje Herra.
Nie byłoby tych sukcesów, gdyby nie atrakcyjne wydarzenia, a w 2022 roku w Arenie Gliwice było ich aż 213. Łatwo policzyć, że średnio co dwa dni odbywał się tu większy lub mniejszy event!
Wśród dużych wydarzeń, chętnie opisywanych medialnie znalazły się Mistrzostwa Świata w Siatkówce Mężczyzn, Mistrzostwa Świata w Siatkówce Kobiet (Gliwice jako jedyne miasto w Polsce było gospodarzem obu mundiali), KSW 77, Hot Wheels, koncert Nick Cave, Fame MMA, High League, Dreamstate Europe i Koncert Muzyki Filmowej Hansa Zimmera. Niezmienną popularnością cieszył się również kultowy show telewizyjny Ninja Warrior (kręcony właśnie w Gliwicach). A to tylko kilka największych.
Warto zaznaczyć, że Arena Gliwice to nie tylko imprezy muzyczne, sportowe czy rodzinne.
– Jednym z naszych produktów jest Business & Conference Centre, czyli bardzo dobra infrastruktura biznesowa oraz konferencyjno-targowa, która z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzięki niej jesteśmy w stanie gościć zarówno te najmniejsze spotkania firmowe na kilkanaście osób, jak również wydarzenia biznesowe dla kilku tysięcy gości. Przekłada się to na dotarcie do dużej liczby podmiotów i umacnianie pozycji w środowisku biznesowym – mówi Konrad Kozioł, dyrektor sprzedaży i marketingu Areny Gliwice.
Wizerunek o ogromnej wartości
Wniosek nasuwa się sam – Arena ma w nazwie Gliwice, co niesie wymierną wartość promocyjną samą w sobie, a przecież w mediach pojawiały się także przekazy dotyczące stricte samego miasta. Przekaz zawierający kontekst Areny Gliwice i Gliwic trafił do blisko 620 milionów odbiorców mediów tradycyjnych. W mediach społecznościowych te publikacje dotarły do blisko 130 milionów internautów. Dzięki Arenie, Gliwice ukazane zostały w kontekście wywołującym pozytywne skojarzenia, nie w formie bezpośredniej reklamy, ale jako marka towarzysząca emocjonującym wydarzeniom. I ta historia ma swój dalszy ciąg.
– Tegoroczny kalendarz wydarzeń mamy już w zasadzie wypełniony do połowy roku i właśnie intensywnie pracujemy nad kontraktowaniem wydarzeń jesiennych i zimowych. Nie zabraknie imprez sportowych także rangi międzynarodowej, gal sportów walki, koncertów gwiazd, spektakularnych wydarzeń rodzinnych czy wakacyjnych eventów Summer Areny, które uatrakcyjnią lato w mieście – zapewnia Kozioł.
Wszystkie szczegóły na ten temat na bieżąco można śledzić na stronie arenagliwice.com i w mediach społecznościowych Areny Gliwice.
Arena Gliwice to:
- 4,5 roku działalności
- Ponad 800 zrealizowanych wydarzeń (od początku funkcjonowania)
- 213 wydarzeń (w roku 2022)
- Ponad 1 000 000 gości od początku funkcjonowania
- 385 951 gości (w roku 2022)
- 221 mln zł wartości sponsoringowej (za rok 2022)
Może Cię zainteresować: