Podczas
czwartkowej (15 czerwca) sesji gliwickiej rady miasta prezydent Adam
Neumann ogłosił decyzje w sprawie funkcjonowania Strefy
Ograniczonej Dostępności na miejskiej
starówce.
Generalnie
rewolucji nie będzie, bo też opinie mieszkańców wyrażone w trakcie
kwietniowych konsultacji społecznych były na tyle podzielone, że
nie
zachęcały do podejmowania rewolucyjnych kroków. Jak podał
gliwicki ratusz, za zaproponowanym kształtem Strefy opowiedziało
się niespełna 30 proc. osób głosujących w ankietach. Więcej, bo
ok. 40
proc.
głosów
w każdej z grup stwierdziło,
że
dotychczasowe
rozwiązania
są wystarczające.
Taksówki wjadą do strefy. Strefowe zasady obejmą kolejną ulicę
W efekcie strefa pozostała w niezmienionym kształcie, choć nieco zmieniły się obowiązujące w niej zasady. Wydłużono (o 2 godziny) czas na realizację dostaw w obrębie strefy, a także dopuszczono wjazd na jej teren taksówek.
Jak informuje ratusz zasadami obowiązującymi w strefie zostanie objęta ul. Siemińskiego (mieszkającym przy niej ma przysługiwać nowy identyfikator S wydawany przez Zarząd Dróg Miejskich). Zasady te obejmą: dojazd mieszkańców ul. Siemińskiego do parkingów umiejscowionych poza ciągiem drogi, wjazd na tą ulicę pojazdów z identyfikatorem S (do 15 minut), pojazdów przewożących osoby z niepełnosprawnościami, rowerów, urządzeń transportu osobistego, hulajnóg i motorowerów elektrycznych, służb miejskich, firm ochroniarskich w czasie pełnienia obowiązków, dostawców towarów oraz taksówek.
Jak podano rozważane
jest też
ograniczenie ruchu na ul. Bednarskiej, gdyż część jej mieszkańców
sygnalizowało uciążliwości związane z ruchem samochodów
przejeżdżających tamtędy na starówkę.
Ubędzie ponad 80 miejsc parkingowych. Sądy i policja nie były stanowcze
Kierowcy w Gliwicach muszą jeszcze przygotować się na jedną zmianę – o blisko 1/3 zostanie zredukowana liczba miejsc parkingowych na starówce (z 283 do 197). Urząd tłumaczy to koniecznością dostosowania się do przepisów nakazujących oznaczanie miejsc parkingowych w strefie płatnego parkowania znakami poziomymi (liniami na jezdni) i wyznaczaniem ich w bezpiecznej odległości od skrzyżowań.
- Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach przez lata skłaniał się do innej interpretacji przepisów, chcąc uniknąć malowania linii na granitowych jezdniach starówki. Wyroki postępowań sądowych oraz wskazania policji sprawiają jednak, że zmiany będą musiały zostać wprowadzone – czytamy w komunikacie ratusza, który wskazuje, że podobne operacje będą miały też miejsca w innych miastach (istotnie, w Katowicach w obszarze przyszłej Strefy Płatnego Parkowania zniknie ok. 1100 miejsc, w mniejszej Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania ubędzie ich ok. 300).
Może Cię zainteresować:
Strefa Czystego Transportu w Gliwicach? To pierwsze takie miasto w Śląskiem
Może Cię zainteresować: